Na lekcjach wychowawczych uczniowie poznali podstawowe teorie nauki, czyli jak uczy się mózg, zasady efektywnej nauki, techniki efektywnego uczenia się, style uczenia się na podstawie wykonanych ankiet, czynniki i warunki sprzyjające nauce, techniki uczenia się, haki pamięciowe.
Wykonano gazetki o stylach uczenia się i plakaty z poradami w jaki sposób się uczyć.
Nauczyciele matematyki przygotowali potyczki matematyczne w sali gimnastycznej. Zadania dotyczyły rozpoznawania figur, mnożenia, dzielenia, potęgowania, wzorów matematycznych, magicznych kwadratów i układania tangramów. Każdy z uczniów mógł sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności, ale także nauczyć się nowych rzeczy.
Klasa V wykorzystywała zdobytą wiedzą na technice o metalach i tworzyła przedmioty użytkowe z wykorzystaniem tych surowców. Powstały piękne i pomysłowe prace z metalu. Promowano talenty uczniów.
Klasy IV-VIII ćwiczyły swoją pamięć. Brały udział w zmaganiach intelektualnych.
Uczniowie klas starszych sprawdzali swoją wiedzę z zakresu różnych dziedzin z wykorzystaniem zadań i łamigłówek na podłodze interaktywnej.
Klasa VI realizując cykl "Spotkania z ciekawym człowiekiem" zaprosiła na lekcję absolwentkę naszej szkoły, obecnie studentkę wydziału Konserwacja i restauracja dzieł sztuki w Toruniu, która promowała rozwijanie talentów i naukę. Przygotowano wystawę obrazów absolwentki naszej szkoły. Zaproszono również pracownika Krajeńskiego Parku Krajobrazowego, który opowiadał o walorach przyrodniczych parku i sprostał zainteresowaniom dzieci odpowiadając na wiele pytań.
Uczniowie klasy VIII rozmawiali o sposobach na skuteczną naukę języka angielskiego, wymienili się doświadczeniami i wykonali plakaty, które zostały powieszone na korytarzu.
Na korytarzu szkolnym zorganizowano kiermasz książki i szkolną biblioteczkę książek. Uczniowie mogli zakupić książki oraz je wypożyczyć. W ten sposób promowano czytelnictwo jako dużą wartość w nauce.
Klasa III zorganizowała biegane dyktando. Uczniowie mogli w ten sposób utrwalić zasady ortograficzne. Uczyli się też zapamiętywania wyrazów i ich pisowni.
Klasa II poznała rolę picia wody w pracy mózgu. Ponadto rozwijała kreatywne i logiczne myślenie podczas kodowania.
Koło czytelnicze rozwijało logiczne myślenie z rozwiązywania zagadek detektywistycznych na podstawie lektury „Detektyw Pozytywka"
Na zakończenie Tygodnia Mózgu 14 marca grupa naszych uczniów brała udział w Gminnym Konkursie Tabliczki Mnożenia. Nasz uczeń Jędrzej Zgoda zdobył tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia.